سلام خدمت دوستان عزیزم

یک خصوصیتی که در شبکه های وایرلس ( بی سیم ) و مودم که خیلی ها ازش خبر ندارند .

یکی از چیزهایی که موقع خرید و استفاده از مودم های وایرلس بهش توجه میشه قدرت و برد سیگنال دهی وایرلس می باشد ، اغلب مودم هایی مورد توجه اند که برد و سیگنالشان قوی باشد ؛ اما بسیاری از اوقات عکس این مزیت مورد استفاده است . به طور مثال مودم های امروزه از قدرت آنتن دهی زیادی برخوردارند به طوری که اگر یک مودم در یک آپارتمان باشد آنتن آن علاوه بر کل آپارتمان بعضی اوقات کل محله نیز زیر آنتن می باشند .

حالا فکر کنید که همسایه هاتون ازتون بخوان که پسورد وای فای رو بهشون بدید و شما هم تو رودروایسی گیر میکنید یا طرف اینقدر زرنگه که در آخر باز مجبورید پسورد رو بهش بدید ، حالا اگه این همسایه ها چندتا بشن و هر کدوم با تصور اینترنت مفتی یا عدم آگاهی از این تکنولوژی ، حجم مصرفیتون توی یک چشم به هم زدن تموم میشه ؛ که با این هزینه ی زیاد اینترنت تو ایران باید دنبال یه راهی باشید که شبکه اینترنتتون رو هرچه بیشتر خصوصی کنید و امنیتش رو بالا ببرید .

امروز خصوصیت Transmit Power در مودم ها رو معرفی و آموزش میدیم ، این خصوصیت قدرت آنتن دهی وایرلس رو نشون میده .

معمولا همه مودم ها تنظیمات پیشفرضشون طوری هست که بیشترین قدرت آنتن دهی رو داشته باشند ، ما در اینجا کاهش قدرت آنتن دهی رو آموزش میدیم مثلا فقط داخل خونه خودمون سیگنال داشته باشیم .

1 – برای اینکار وارد تنظیمات مودم شده 192.168.1.1 )

2 – از تب تنظیمات بالا Interface Setup را انتخاب کنید

3 – از این Wireless را انتخاب کنید

4 – در تنظیمات این قسمت به دنبال گزینه ی Transmit Power باشید ، معمولا این خصوصیت دارای 3 گزینه ی قوی ، متوسط و قوی می باشد که ما آن را روی LOW ( ضعیف ) قرار می دهیم .

برای افزایش برد باید اونو رو High ( قوی ) قرا بدیم

همونطور که در تصویر زیر تمام قسمت ها دیده می شود . ( این تصویر مربوط به مودم های TP-Link می باشد و در تنظیمات مودم های دیگه دقیقا به این صورت نمی باشد ولی این خصوصیت همچنان با همین نام وجود دارد )