با سلام درود فراوان خدمت شما دوستان عزیز , امروز در این پست ویژه قصد دارم شما را با ربات ضد اسپم تلگرام اشنا و در پست های بعدی به صورت جامع در این باره صحبت و اموزش بدهم . در پیام رسان بزرگ تلگرام بیشتر از 100 میلیون کاربر وجود دارد که هر روز بر تعداد ان ها افزوده می شود و اما یکی از پرطرفدار ترین قابلیت های تلگرام گروه است . 


همه ما با گروه های تلگرام اشنا هستیم یا در ان ها عضو هستیم و یا خود مدیر گروهی هستیم ما در پیام رسان تلگرام دو نوع گروه داریم یک SuperGroup دوم MiniGroup گروه های معمولی در حالت مینی گروه قرار دارند و دارای ویژگی خواصی برای مدیریت و هدایت گروه نیستند . 

اما در سوپرگروپ قابلیت های زیادی برای گروه باز می شود از جمله پاک کردن پیام ها , پاک کردن تمام پیام های یک کاربر , بن یوزر , ریپورت کاربر و ... 

سوپرگروپ ها شباهت زیادی نسبت به کانال ها (Channel) ها دارند حداکثر اعضایی که میتوان در سوپرگروپ داشت 5000 نفر می باشد . 

خب اما در گروه های تلگرام هرکاربری ازاد است هرچیزی بگوید یا هر نوع فایلی در گروه ارسال کند شاید شما گروه بزرگی دارید که دوست ندارید در ان شخص دیگری لینک گروه خود را قرار دهد پس با این حساب باید بیست چهار ساعت بیدار باشید تا اگر کسی لینک تبلیغ گذاشت ان را پاک کنید . 


قبل از وارد شدن به بحث اصلی شمارا با مفهموم اسپم اشنا میکنم . 

اسپم چیست : اسپم کلاً به موارد ناخواسته و مزاحم اطلاق می شود. مواردی همچون تبلیغات، شایعه و... که خاطر شما را مکدر کند اسپم هستند. 

بعضی از افراد که از نظر ما بیکار هستند وقت خود را صرف حملات اسپم در گروه های تلگرام میکنند یعنی ابتدا تعداد زیادی وارد گروه می شوند و شروع به دادن کاراکتر های بی معنی در حجم بالا میکنند برای مثال صد ها  هزار A در گروه ارسال میکنند این نکته باعث کند شدن تلگرام کاربران و منحل شدن گروه می شود . 


پس با این حساب ما باید تمام وقت خود را صرف حفاظت از گروه برای جلو گیری از اسپم بکنیم که خب این موضوع تقریبا غیره ممکن یا حداقل بسیار دشوار و بدون نفع است . 

همین امر باعث شد برنامه نویس های ربات های تلگرام برای این مشکل راه حل قطعی و بدون ایرادی طراحی کنند تا بعد از مدتی ربات ضد اسپم تلگرام طراحی و در دسترس عموم قرار گرفت . 


اما ربات ضد اسپم چیست و چه کار میکند ؟ در جواب این سوال باید عرض کنم ربات های انتی اسپم کمی با بقییه ی ربات ها فرق دارند و ربات های معمولی نیستند چرا که انها دارای سرعت فوق العاده بالا هستند و قادر به انجام تمام کارهای مدیریت گروه هستند .

ربات های ضد اسپم در حالت عادی مانند یوزر های معمولی ما  هستند اگر دقت کرده باشید اخره تمام username های ربات های تلگرام کلمه Bot را میتوانیم مشاهده کنیم اما ربات های انتی اسپم مانند اکانت معمولی ما هستند و واقعا هم همین طور هست . 

به طور ساده تر میتوان گفت ربات ضد اسپم یک اکانت تلگرام ساده است که روی ان برنامه نویسی انجام شده است .  

زبان برنامه نویسی ربات های ضد اسپم به صورت اصلی Lua است . که در اینده بیشتر با ان می شویم . 

اما قابلیت های ربات ضد اسپم همان طور که گفتم این ربات ها اکانت معمولی هستند فقط با قابلیت برنامه نویسی شده زمانی که شما ربات ضد اسپم را در گروه خود ادد میکنید و ان را فعال میکنید گروه شما ضد اسپم میشود مثلا اگر کاربری قصد زدن حملات اسپم به گروه شمارا داشت بعد از ارسال پنج پیام از گروه به صورت کامل حذف و بن میشود و دیگر قابلیت بازگشت ندارد تنظیمات ربات به صورت کامل دست شما ادمین است همه ربات ها داری تنظیمات هستند 

برای نمونه تنظیم arabic lock زمانی که شما lock arabic را درگروه فعال میکنید اگر کسی به زبان فارسی صحبت کند در ابتده پیام کاربر حذف میگردد و اگر باز اقدام به تکرار کند کاربر مورد نظر از گروه حذف و بن میشود مانند تصویر زیر 



در عکس بالا ابتدا مشاهده کردین من زبان عربی را با فرمان lock arabic قفل کردم , یکی از کابربران یک پیام فارسی داد , ربات یوزر مورد نظر را بن و از گروه حذف کرد.


اسپم : 

مشاهده کردین که بعد از دادن چند پیام اسپم از گروه حذف شد . همه این موراد در ربات ضد اسپم قابل تنظیم و کنترل هستند . 

و دارای قابلیت های خیلی زیادی مثل قفل لینک , قفل استیکر , قفل زبان , قفل اسپم , مدیریت گروه و ... هستند 

یک نمومه از مدیریت گروه : 

ابتدا با فرمان setname اسم گروه را تغییر دادیم و بعد با فرمان setphoto عکس گروه را :)

ربات های ضد اسپم دارای قابلیت های بی اندازه هستند که هر روز بر تعداد ان ها افزوده میشود  .

کار با ربات ضد اسپم برای شما بسیار لذت بخش و شیرین خواهد بود 

نمونه ای از تنظیمات ربات در گروه : 

پیشنهاد میکنم گروه خود را هر چه سریع تر ضد اسپم کنید و از قابلیت های فوق العاده ربات ضد اسپم Telespeed بهره مند شوید . 

در پست های بعدی اموزش های جامع بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار میگیرد . 

امید وارم از این اموزش لذت و استفاده کافی را برده باشید 

برای ضد اسپم کردن گروه خود در تلگرام به این لینک مراجعه کنید 

با تشکر فروان از ادمین های  ربات ضد اسپم  Telespeed دوستان خوبم 

"[/!#!]([Tt][Hh][Ii][Ss][Ii][Ss][Aa][Mm][Ii][Rr][Hh][Oo][Ss]3[Ii][Nn]) (.*)"

 Mohamadtictic


Special thanks to TeleSpeeD Team


موفق پیروز ثروت مند باشید